Campagne ‘word ook aflossingsblij’ van start

De Nederlandse Vereniging van Banken is in opdracht van de gezamenlijke banken op 1 oktober 2018 met de publiekscampagne ‘Word ook aflossingsblij’ gestart.
Klanten met een aflossingsvrije hypotheek kunnen in de toekomst tegen veranderingen aanlopen die van invloed zijn op hun financiële situatie. Allereerst kan het inkomen dalen vanwege het bereiken van de pensioenleeftijd. Daarnaast hebben huiseigenaren na dertig jaar geen recht meer op de hypotheekrenteaftrek. Tot slot, kunnen de maandlasten van een nieuwe hypotheek stijgen doordat bij een nieuwe hypotheek minimaal 50% van de marktwaarde van de woning moet worden afgelost.

Gevolgen

Om er voor te zorgen dat klanten niet voor verassingen komen te staan benaderen banken klanten actief om de mogelijke gevolgen in kaart te brengen. Inmiddels zijn op die manier 52.000 klanten bereikt en is aan 27.000 klanten financieel inzicht gegeven. Met de campagne ‘Word ook aflossingsblij’ hopen banken nog meer mensen te bereiken en inzicht in hun financiële situatie te geven. Daarbij is het de ambitie van banken dat iedereen zorgeloos in de eigen woning kan blijven wonen.

Website

Klik hier voor de website ‘Aflossingsblij

 

Bron: NVB